Vi laget en serie virtuelle miljøer for flere musikkvideoer med Alan Walker og venner. Disse ble først utgitt som et 30-minutters liveshow på TikTok og senere som en serie videoer. Nedenfor finner du viktige takeaways, bilder og selvfølgelig lenker til videoene.
Å gå inn i den virtuelle produksjonsvirksomheten er både spennende og banebrytende. Mange av oss er kjent med Unreal Engine – 3D-plattformen vi bruker til å bygge disse virtuelle miljøene – men produksjonspipelinen er ny, og mange av utfordringene vi står overfor er nye for oss. Dette krever samarbeid, et sterkt nettverk innen bransjen, og mye prøving og feiling. Vi jobbet tett med Kreatell og Marius Jacobsen på den kunstneriske siden og Xvision på ytelse. Det er trygt å si at vi alle har lært mye.
Hvis du er usikker på hva «Virtuell produksjon» betyr, skrev vi en artikkel om det her.

Viktige ting fra produksjonen:
- Vi skapte et bredt utvalg av scener på bare noen få dager i samme studio.
- Andre artister spilte inn i VP-studioer andre steder rundt om i verden, men alle eksisterte i det samme virtuelle rommet.
- Vårt karbonavtrykk ble betydelig redusert takket være et kompakt oppsett, mindre reise mellom settene, færre fysiske rekvisitter og en raskere behandlingstid.
- En direkte linje til produksjonsdesignere var avgjørende – vår virtuelle verden trengte å blande seg sømløst med det fysiske settet.
- Tid og kostnader ble redusert, med minimal etterproduksjon – det meste av «postproduksjon»-arbeidet var fullført på forhånd.
- Alle artister opptrådte i det virtuelle miljøet i stedet for mot en grønn skjerm.
- En sterk visuell retning var nøkkelen: Den kunstneriske visjonen var basert på «Walker World», utviklet over tid av Kreatell. Våre virtuelle sett måtte tilpasses dette universet, som tok flere iterasjoner for å perfeksjonere.
- Basert på dette gjennomgår vi produksjonsarbeidsflyten vår. En stor del av å jobbe som dette er å simulere bilder før du går på sett og tar opp. Denne tilnærmingen gir oss mye bedre kontroll på det endelige resultatet. Dette endrer rekkefølgen på hendelser i før- og etterproduksjon.
Selv om hver produksjon er forskjellig, gjelder mange av disse lærdommene på tvers av alle produksjoner.
Her er bilder, bak kulissene og de ferdige videoene.